X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Podróżowanie bez wychodzenia z domu? Z avatarem to możliwe

Podróżowanie bez wychodzenia z domu, oglądanie ulubionej drużyny na stadionie, ale w kapciach i na kanapie, a może udział w koncercie na drugim końcu świata bez opuszczania swoich czterech kątów? Ta melodia przyszłości zaczyna się urzeczywistniać.

Etyka podróżowania

W samym 2018 roku sektor lotniczy wyemitował blisko 900 milinów ton CO2. Podczas lotu emitowane są także tlenki azotu, siarki, sadza oraz para wodna, która zmienia warunki atmosferyczne. W trakcie lotu na wysokich pułapach samoloty odpowiadają za tworzenie się cirrusów (chmur pierzastych), które wieczorem powodują efekt podgrzewający na ziemi.

Coraz więcej uwagi zwraca się na etyczny aspekt podróżowania – gentryfikacja miast, zanieczyszczenia generowane przez nadmorskie hotele czy niszczenie naturalnego krajobrazu pod inwestycje dla turystów. Oprócz tego podróżujący muszą zmagać się z kolejkami na lotniskach, żmudną odprawą, kontrolą bezpieczeństwa oraz – oczywiście – sporymi kosztami podróży, nie wspominając o wymienionych aspektach etycznych, z których coraz więcej podróżujących zaczyna zdawać sobie sprawę.

Trudno uwierzyć, że zaprezentowany „model wirtualnego podróżowania” czy też uczestnictwa w wydarzeniach sportowych, przyjmie się na skalę globalną. W dobie kryzysu klimatycznego od korporacji lotniczych należy wymagać zdecydowanie więcej. Warto jednak dostrzec takie rozwiązania, jakie zaprezentowała komercyjna linia lotnicza All Nippon Airways. Technologia ta może być ciekawym głosem w dyskusji nad etycznym podróżowaniem, a oprogramowanie może zostać zaadoptowane w zupełnie innych sektorach, jak np. służba zdrowia, czy aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych.

Podróżuj razem z avatarem

All Nippon Airways zaprezentowała gadżet, który do złudzenia przypomina iPada na selfiesticku. Technologia, dzięki zestawowi słuchawkowemu VR, pozwala na przejęcie kontroli nad robotem i „teleportowanie się” w miejsce, gdzie znajduje się bliźniaczy avatar. ANA planuje rozmieścić 1000 swoich avatarów już w 2020 roku, umożliwiając użytkownikom udział w imprezach masowych, odbywaniu podróży na drugi koniec świata, w głąb oceanu, a nawet na… księżyc. I to wszystko bez wychodzenia z domu.

Umieszczając świat na wyciągnięcie ręki, avatary otwierają nowe możliwości i pomogą przekształcić wszystko, od biznesu i edukacji po opiekę zdrowotną i rozrywkę – powiedziała Shinaya Katanozaka, CEO All Nippon Airways

Obietnice twórców są bardzo ambitne. Pozostaje przyglądać się temu, jak technologia będzie działać i poczekać na pierwsze recenzje użytkowników, którzy skorzystali z tego oprogramowania. Miejmy nadzieję, że firmie uda się wróżyć tego typu rozwiązania nie tylko w sektorze rozrywkowym, ale także we wspomnianej opiece zdrowotnej. Zdalnie przeprowadzane operacje, przy wykorzystaniu tych rozwiązań, mogą rzeczywiście „wejść” na zupełnie inny poziom.


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja