Sztuczna inteligencja pomoże konsultantom odpowiadać na pytania setek tysięcy przedsiębiorców o najbardziej odpowiednie wsparcie z programu Tarczy Antykryzysowej.
Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Inteliwise i Cludo udostępniło przedsiębiorcom infolinię dotyczącą wsparcia, jakie mogą otrzymać. Porad udziela ponad 150 konsultantów, wspieranych przez sztuczną inteligencję (SI, AI), w tym dedykowanego chatbota.
Algorytmy będą na bieżąco trenowane przez przychodzące od przedsiębiorców i ich pracowników pytania, dzięki czemu baza wiedzy będzie ulegać rozszerzeniu o bieżące zapytania.
Technologie w służbie przedsiębiorcom
Dedykowany zespół konsultantów wspierany przez technologie AI, udziela informacji dotyczących m.in. ochrony miejsc pracy i bezpieczeństwa pracowników, finansowania przedsiębiorców, wzmocnienia systemu finansowego oraz inwestycji publicznych. Konsultanci wykorzystują inteligentne wyszukiwanie informacji, uwzględniając pojawiające się interpretacje przepisów, a chatbot wspiera zespół przy zmniejszaniu kolejek oczekiwania na połączenia czatowe z ekspertami. Wykorzystywane algorytmy sztucznej inteligencji są na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania.
Pytania o Tarczę Antykryzysową
Pytania można zadawać pod numerem 732 122 500 i 22 848 84 84 oraz przez Live Chat – okienko w sekcji ‘Pytania i Odpowiedzi’ na stronie gov.pl.
Pytania zadawane przez przedsiębiorców, w odpowiedzi na które pomoże AI, to m.in.:
- Czy mogę jednocześnie ubiegać się o kilka form pomocy?
- Czy sklepy zoologiczne muszą wprowadzić godziny dla seniorów?
- Do kiedy muszę złożyć wniosek, żebym nie musiał opłacać składek za marzec?
- Czy mogę wziąć dofinansowanie na pracownika, który jest obecnie na urlopie wychowawczym i nie wróci w tym roku do pracy?
- Czy pomoc rządu obejmie także obniżkę czynszu?
- Jak dostać pożyczkę dla przedsiębiorców?
Projekt był wyzwaniem zarówno technologicznym, jak i organizacyjnym. Konsultanci, pracujący bezpiecznie w domach, zostali przeszkoleni zdalnie, zarówno z wiedzy merytorycznej jak i obsługi konsoli systemu CC. Aplikacje zarządzające Inteliwise i Cludo pozwalają monitorować i wspierać ich w czasie rzeczywistym.
Wdrożenie tego typu rozwiązania jest także dowodem na to, że coraz więcej organizacji decyduje się na rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji.
Źródło: informacja prasowa