X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Wydawcy akademiccy wierzą w siłę sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja zaczyna już coraz częściej pojawiać się również w środowiskach uczelnianych. A najnowszy raport pokazuje, że to właśnie w niej wydawcy akademiccy pokładają swoje największe nadzieje.

Wydawcy & AI

Nowe badanie przygotowane przez Publishers Association wykazało, że coraz częściej wydawcy akademiccy korzystają z dobrodziejstw, jakie daje sztuczna inteligencja. W celu ich przeprowadzenia, posłużono się wywiadami oraz ankietami, aby sprawdzić opinię wydawców na temat obecnego i przyszłego wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy wydawniczej. Jak się okazuje, więksi wydawcy już od jakiegoś czasu używają AI lub badają jej możliwości i zastosowanie. Wielu z nich, udoskonala te systemy od roku 2017. Głównie przoduje tu Wielka Brytania. Badania wykazują jednak również, że na tę chwilę, AI używa się głównie do klasyfikacji treści, tagowania oaz identyfikacji słów kluczowych. Najmniej jest ona wykorzystywana do obsługi klienta. Aż 45% spośród wszystkich wydawców korzystających ze sztucznej inteligencji, używa jej do pozyskiwania i opracowywania nowych treści. Jednak Publishers Association wierzy w to, że już niedługo ulegnie to zmianie.

Przyszłość AI w branży wydawniczej

Jak przyznaje Publishers Association, przewiduje się, że przyszłe zastosowania AI mogą być inne i znaczenie wykraczać poza dzisiejsze myślenie o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży wydawniczej. Na tę chwilę wymieniane są już: identyfikacja trendów panujących na rynku, kontrolowanie czy ktoś nie naruszył praw autorskich i nie popełnił plagiatu czy pomoc w w weryfikacji badań i sprzedaży detalicznej. Niestety, wprowadzenie rozwiązań opartych o nowe technologie jest na ten moment bardzo kosztowne, co może stanowić barierę rozwojową, o czym również możemy przeczytać w raporcie. Nie zmienia to jednak faktu, że ankietowani wydawcy ocenili znaczenie AI w tej branży na średnio 69 punktów, w skali od 0 do 100. Tym samym, aż jeden na sześciu wydawców spodziewa się, że w tym biznesie doświadczy jeszcze rozwoju związanego z transformacją.


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja

Send this to a friend