X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Pandemia przyspieszyła wdrożenia rozwiązań opartych na AI do firm

Pandemia zmieniła nasze podejście do życia, ale również wpłynęła na wiele rozwiązań biznesowych. Dodatkowo, aż trzy czwarte przedsiębiorstw wyraża nadzieję na to, że ten postęp technologiczny nie zmieni się, gdy wszystko wróci do normy.

AI pomocna bardziej niż zwykle

Podczas pandemii, wiele firm zdecydowało się na wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Według raportu Capgemini Research Institute, jednym z głównych powodów jest szukanie rozwiązań zdalnych i bezdotykowych przez ich klientów. Dodatkowo, klienci na całym świecie przyznają się do chęci korzystania z rozwiązań tego typu nawet po zakończonej pandemii. Capgemini Research Institute w swoich badaniach objęło 5000 klientów z 12 krajów (Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Holandia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i USA) oraz 1000 dyrektorów z najważniejszych branż. Ponad 54% stwierdziła, że codziennie kontaktuje się z firmami opierającymi swoje działania na AI. A to wzrost aż o 21 % w odniesieniu do roku 2018.

Kraje, gdzie najwięcej działań jest opartych na AI

W raporcie czytamy, że najwięcej, bo aż 70% działań opartych na sztucznej inteligenci miało miejsce w Szwecji. Na drugim miejscu znajduje się zaś Brazylia, gdzie liczba tych działań to około 64%. Kolejne pozycje zajmują: USA (60%), Australia (59%), Holandia (58%), Chiny (58%) i Wielka Brytania. (57%).  Jednak najbardziej szokującą daną jest ta, która informuje nas, że ponad 80% respondentów przewiduje umożliwienie klientom nawiązanie odpowiedniej relacji i interakcji z firmą za pomocą sztucznej inteligencji. Powodem wdrożenia jest również zaufanie, którym AI darzą klienci, a mianowicie aż 72% z nich. Dodatkowo, jak wynika z raportu, aż 31% badanych organizacji stwierdziło, że klienci wolą kontakt jedynie z samą maszyną, co daje ogromny wzrost w porównaniu z rokiem 2018, kiedy to tego kontaktu oczekiwało jedynie 12% badanych.

Czy to oznacza zmianę mentalności społeczeństwa?

Nie do końca. W tym samym badaniu znajdziemy bowiem informację, że aż 45% respondentów uważa ich kontakt ze sztuczną inteligencją za niespełniający ich oczekiwań. Natomiast 42% wykazuje jedynie nieznaczne niezadowolenie, ale jednak! Oznacza to ciągłą potrzebę edukacji społeczeństwa w tematyce AI, ale również braki w nauczaniu maszyny tego, jak rzeczywiście zwiększyć zadowolenie ze strony klienta. Tak, czy inaczej – sytuacja wygląda coraz lepiej, a poprzez pandemię, wiele firm przyspieszyło wdrażanie takich rozwiązań, na jakie w innych sytuacjach musielibyśmy pewnie jeszcze trochę poczekać.


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja

Send this to a friend