X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Kontrolę nad błędami Firefoxa przejmuje sztuczna inteligencja

Firefox jest trzecią najczęściej wybieraną przeglądarką na świecie. Jak każdy produkt tego typu, który jest ciągle rozwijany, posiada on mniejsze lub większe błędy. Mozilla, aby poradzić sobie z napływem raportowanych błędów przez użytkowników, stworzyła specjalne narzędzie BugBug, które ma za zadanie usprawnić proces naprawiania błędów.

Choć lata świetności Firefoxa minęły, to produkty Mozilli nadal cieszą się sporą popularnością. Mozilla poinformowała na swoim blogu, że skutecznie wdrożyła proces automatyzacji raportowania błędów, co istotnie wpłynęło na szybkość katalogowania zgłoszeń.

BugBug od Mozilli – jak działa?

Sztuczna inteligencja automatycznie przypisuje produkt i komponent do każdego nowego zgłoszenia, a następnie oznacza produkt, względem którego głoszenie zostało zgłoszone. Do wyboru jest m.in. Firefox desktopowy, Firefox w wersji na Androida czy Klient pocztowy Thunderbird.

Jeszcze do niedawna testowanie raportów o błędach było zadaniem wykonywanym przez wolontariuszy i programistów. Liczba zgłoszeń wymogła na firmie stworzenie komplementarnego rozwiązania, które pozwoli na szybszą reakcję i uporządkowanie napływających zgłoszeń od użytkowników.

Baza treningowa BigBuga szkoliła się na 1% błędów zgłoszonych przez ostatnie dwa lata. Algorytm został wytrenowany na bazie około 100 000 zgłoszonych błędów. Szkolenie modelu zajęło około 40 minut na 6-rdzeniowym komputerze z 32 GB pamięci RAM.

Jakie efekty przyniosła automatyzacja?

Czas reakcji, który jest potrzebny BigBugowi do oceny zgłoszenia, wynosi mniej niż sekundę (zakres rzędu milisekund). Dla porównania to samo zadanie, bez skorzystania z algorytmu, zajęłoby aż tydzień, więc skok czasowy jest ogromny. Kolejnym wyzwaniem, jakie stoi przed twórcami oprogramowania, jest automatyczne wychwytywanie duplikatów oraz dostarczenie programistom zautomatyzowanej pomocy w celu odtworzenia ścieżki użytkownika podczas wystąpienia danego błędu. BigBug będzie miał też za zadanie znajdować krytyczne błędy w przeglądarce Firefox.

Mozilla od początku była produktem opensource’owym i twórcy zachęcają społeczność do pomocy w rozwijaniu narzędzia. Pełna dokumentacja znajduje się na platformie GitHub.


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja