AI ogarnęła cały świat. Jak istotna jest sztuczna inteligencja w przemyśle lotniczym? Gdyby nie sztuczna inteligencja, obsługa klienta trwałaby godzinami.
AI zadba o Twój lot
Od tego roku linie lotnicze planują zwiększyć udział AI. Do tej pory, najczęściej była wykorzystywana do obsługi problemów klientów, np. poprzez pomoc w zmianie miejsca, czy rezerwacji. Aby je rozwiązywać, linie lotnicze wykorzystują pomoc wirtualnych asystentów. Jest to rozwiązanie o tyle skuteczniejsze, że znaczenie szybciej jest załatwić sprawy, które wymagają mechanicznych umiejętności z robotem, niż człowiekiem. Skraca się wówczas czas oczekiwania na obsługę w gronie pasażerów. I tak, z przewidywanej godziny, robią się wręcz ułamki sekund. Ułatwia to również ograniczenie liczby operatorów ludzkich, na rzecz nowych specjalistów. Podsumowując, człowiek pojawia się tam, gdzie sztuczna inteligencja nie ma możliwości poradzenia sobie dobrze i na odwrót.
Co zmieni się w roku 2020?
Jak czytamy na stronie cioreview.com, podróżni cały czas oczekują od linii lotniczych bezpłatnego Wi-Fi. Jednak to nie są jedyne oczekiwania osób podróżujących samolotem, a te linie lotnicze, które nie spełniają wymagań klientów, po prostu zostają w tyle. Czytamy tam również, że w 2020 roku wzrosną także oczekiwania względem sztucznej inteligencji. Do tej pory jej rola kończyła się na obsłudze klientów, a w przyszłym roku mają one również zająć się bagażami, kierowaniem ruchem lotniska itd.
Pamiętajmy również, że na lotniskach pojawiają się już inne elementy wyposażone w AI, takie jak pojemniki na segregację śmieci, czy hologramy pań, które odpowiadają na najczęściej zadawane pytania pasażerów. Czekamy na skonkretyzowanie planów linii lotniczych i miejmy nadzieję, że te nie pozostaną jedynie marzeniami, a zostaną zrealizowane szybciej, niż myślimy.