W pierwszych dniach października odbył się AI & Big Data Congress, czyli wydarzenie poświęcone pozyskiwaniu i wykorzystywaniu danych w czasie rzeczywistym, komunikowaniu się urządzeń różnego typu, machine learning, a przede wszystkim zastosowaniu sztucznej inteligencji.
Podczas dwóch dni Kongresu, ponad 600 uczestników zgromadziło się, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami z zakresu AI i Big Data. Sztuczna Inteligencja to najważniejszy trend technologiczny 2018 roku, który w zadziwiająco szybkim tempie rewolucjonizuje nasz świat. Uczestnicy wydarzenia poznali możliwości tej przyszłościowej dziedziny wiedzy. Przygotowali się także na nadchodzące zmiany, które już niedługo wpłyną na wszystkie sektory gospodarki. Od praktycznej strony została przybliżona również tematyka wykorzystania danych, których ilość ciągle rośnie.
Wydarzenie odbywające się w dniach 1-2 października rozpoczęło się od części wspólnej dla AI & Big Data Congress oraz BlockchainTech Congress. Uroczyste otwarcie Kongresów przez Przewodniczących Rad Programowych: Tomasza Motyla i Norberta Biedrzyckiego było wstępem do inspirującego wystąpienia Neil’a Walkera, który opowiedział o kształtowaniu przyszłości.
Nowe technologie w biznesie
W ramach paneli postawiono nacisk na praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie. Poruszono tematy z różnych perspektyw – finansów i bankowości, medycyny, klientów, przemysłu i marketingu. Nie zabrakło również odniesienia do najnowszych trendów technologicznych.
Pierwszy dzień AI & Big Data Congress był poświęcony tworzeniu oraz implementacji narzędzi AI, natomiast drugi traktował o kwestiach marketingowych i nowym podejściu do klienta. Kongres przedstawił kierunek w jakim zmierza cały świat i podał pragmatyczne przykłady wdrożeń, które mają już swoje zastosowanie w firmach. Odbyło się to głównie dzięki dużej ilości use cases, które przedstawili goście z Polski oraz z zagranicy. Znakomici prelegenci opowiedzieli o swoich doświadczeniach wykorzystania sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych.
Wyzwania rynku pracy
Nie zabrakło również najbardziej aktualnego tematu ostatnich czasów: pozyskania zasobów ludzkich. Drugiego dnia Wydarzenia odbył się panel HRowy. W ramach niego nad trudnym i ważnym problemem dzisiejszych czasów pochylili się eksperci z DHL, Budimexu, Generali, czy Gamfi. Pojawił się również temat Millenialsów, którzy są dużym wyzwaniem na obecnym “rynku pracownika”.
Ciekawym urozmaiceniem AI & Big Data Congress było wprowadzenie po raz pierwszy formuły okrągłych stołów. Była to nie tylko możliwość wypowiedzenia swojej opinii na dany temat, ale również niepowtarzalna szansa przyjrzenia się danemu zagadnieniu z różnych perspektyw. Kierunek rozmów wyznaczali eksperci w ramach stołów tematycznych:
- Data quality: jak automatyzować przetwarzanie danych? Jak z nich korzystać i formułować wnioski?
- W jaki sposób motywować pracowników z pokolenia Millenialsów? Jak poszukiwać i pozyskiwać kadrę do działów Data Science?
- Profilowanie klienta: W jaki sposób budować strategie marketingowe i komunikacyjne w oparciu o dane z największego w Polsce badania o profilu konsumenckim i lifestyl’owym
- Machine Learning, AI and Big Data w cyberbezpieczeństwie
- Factory 4.0, wymysł marketingu, czy realna potrzeba rynku
Prelegenci
Prelegentami w ramach 9. edycji AI & Big Data Congress byli m.in.: Neil Walker, Michał Kozicki, dr Paweł Rzeszuciński, Hubert Rachwalski, Edward Weatherall, Dr Paweł Rzeszuciński, Sylwia Bilska, Olaf Piotrowski, Cezary Mączka, Tina Sobocińska i Indrek Vainu.
Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.
AI BUSINESS jest patronem medialnym wydarzenia.