Już 1-2 października 2018 r. w The Westin Warsaw Hotel, odbędzie się AI & Big Data Congress, który pozwoli skonfrontować się z całą złożonością problematyki nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja rozpoznaje dokumenty, robot kompletuje elektroniczną teczkę pracowniczą, system rozpoznaje mowę, obrazy i analizuje zachowania, powstaje sztuczna twórczość… To już się stało! Dziś sztuczna inteligencja używana do zwiększenia korzyści biznesowych, już niedługo będzie powszechnie wykorzystywanym standardem.
Praktyka przede wszystkim
Żeby sztuczna inteligencja stała się standardem, potrzebne są konkrety. Ważne jest pokazanie trendu, w jakim zmierza cały świat i podanie pragmatycznych przykładów wdrożeń, które mają już swoje zastosowanie w firmach. Podczaj jesiennej edycji Kongres AI & Big Data będzie skupiał się na konkretnych projektach i biznes use cases. Znakomici prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach wykorzystania sztucznej inteligencji.
Grono autorytetów z branży podkreśli pozytywne przykłady zastosowań nowoczesnych technologii. Warto popatrzeć na robotyzację, nie przez strach likwidacji etatów, ale przez przykłady tego jak ułatwi to i zmieni organizację pracy. Według najnowszych danych wdrożenie systemów AI w latach 2016-2020 w USA przyniesie 60 miliardów oszczędności! Nie trzeba się więc bać nowej technologii, a jedynie być na z nią na bieżąco, dzięki takim spotkaniom jak AI & Big Data Congress.
Dane, dane, dane…
Od praktycznej strony zostanie przybliżona również tematyka danych, których ilość jest ogromna i ciągle rośnie. Nie bez przyczyny mówi się, że dane do waluta XXI wieku! Analiza i wykorzystanie takich ilości biznesowych informacji, jest trudnym zadaniem, które stoi przed większością organizacji. Big data jest czymś, co jest w tej chwili na prawdę big. Warto porozmawiać o nowych technologiach, sposobie wykorzystania danych, o którym jeszcze kilka lat temu w ogóle nam się nie śniło. Na kongresie można też usłyszeć jak te dane będą pozyskiwane w przyszłości, podkreśla Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Virgin Mobile.
Millenialsi w służbie innowacji
Ważną kwestią do poruszenia podczas wydarzenia, będzie pozyskiwanie zasobów ludzkich do pracy w firmach, które wdrażają nowoczesne modele biznesowe. Obecnie aż 450 tys kandydatów ubiega się o przyjęcie na studia, a 10% z nich wybiera informatykę.
Powstają coraz to nowe kierunki, które odpowiadają na zapotrzebowanie rynku pracy. Data Science, na którym 56 osób ubiegało się na jedno miejsce i Analiza Danych z rekordowym wynikiem 66 kandydatów na miejsce. Młodzi ludzie coraz częściej wybierają ścisłe kierunki, w szeroko rozumianej branży IT. Czy to wystarczy, aby znaleźć dobrego pracownika, który będzie w stanie podążać za szybkimi zmianami, które dokonują się w branży nowoczesnych technologii?
Tutaj na ratunek przychodzi pokolenie Y. Ludzie z tego pokolenia chcą robić coś ważnego, spełniać się i tym co robią, mieć wpływ na rzeczywistość. Nie liczą się dla nich tylko pieniądze, a wartość widzą w współtworzeniu czegoś podniosłego i innowacyjnego. Może to właśnie jest odpowiedź jak pozyskać pracowników, którzy sprostają wyzwaniom szybko zmieniających się technologi? Coraz więcej jest odważnych, przyszłościowych pomysłów, ale brak jest osób, które odważą się za nie zabrać. Nad tym trudnym i ważnym problemem dzisiejszych czasów pochylą się eksperci, zebrani podczas AI & Big Data Congress.
Goście wydarzenia
Swoją obecność podczas IX AI & BigData Congress potwierdzili już:
- Sylwia Bilska, Członek Zarządu, Customer Director, Central Europe, Tesco
- Maciej Malenda, Innovation and New Business Director, Medicover
- Cezary Mączka, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Budimex
- Hubert Rachwalski, CEO, Nethone
Za podkreślenie wagi praktyki, dostrzeżenie problemu w znalezieniu pracowników o wysokich kwalifikacjach, a także wskazanie takich tematów jak deep-learning, machine learning, sieci neuronowe, personalizacja oferty dla klienta, zabezpieczanie źródeł danych, nowy marketing, profilowanie klientów, ocena pracowników, monetyzacja ruchu, odpowiada rada programowa AI & Big Data Congress, pod przewodnictwem Tomasza Motyla i Prof. dr hab. Witold Abramowicz. Dzięki dobrze dobranemu zakresowi merytorycznemu agendy jesiennego spotkania, wydarzenie będzie powtórzeniem wielkiego sukcesu poprzedniej edycji.
Kongres realizowany jest w ramach działalności grupy MMC Polska, organizującej prestiżowe konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe w Polsce dedykowane specjalistom, kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm.
Więcej informacji na stronie AI & Big Data Congress.
AI BUSINESS jest patronem medialnym wydarzenia.