X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Jakie produkty i usługi promować w programach partnerskich?

Artykuł Partnera

W obecnych czasach marketing partnerski stanowi istotny element strategii promocyjnej wielu firm. Nie ogranicza się on jedynie do dużych marek czy typowych e-commerce z produktami fizycznymi. Także serwisy online, usługi fintechowe oraz różnorodne inne branże korzystają z możliwości, co można zaobserwować, np. w katalogu programów sieci Admitad. Kluczem do sukcesu w marketingu partnerskim jest dobór odpowiednich produktów i usług, które zainteresują naszą grupę docelową.

Branże, które korzystają z marketingu partnerskiego

Choć marketing partnerski jest stosunkowo otwartą domeną, występują pewne ograniczenia w zależności od branży lub wielkości firmy. Tradycyjnie, znane marki z dużą liczbą klientów miały łatwiejszy start w marketingu partnerskim. Niemniej jednak, dzięki platformom takim jak Admitad, małe i średnie przedsiębiorstwa również mogą skorzystać z tej formy promocji. Kluczowym czynnikiem jest popyt na oferowany produkt lub usługę, który może przekształcić się w konkretny zakup online. Jeśli sklep nie generuje jeszcze stabilnej sprzedaży, prawdopodobnie jest jeszcze za wcześnie. 

Gotowi na afiliację

Podstawowymi kryteriami firmy czy jest gotowa na afiliacje są obecność online, oferta skierowana do klienta indywidualnego oraz pewna pozycja na rynku. Jeżeli firma spełnia te warunki, prawdopodobnie jest gotowa na rozpoczęcie współpracy w ramach programu partnerskiego.

Kobieta ogłaszająca coś przed megafon
źródło: materiały Partnera

Jak produkty i usługi wydawcy wybierają do promocji?

W celu wybrania odpowiedniego produktu do promocji, musisz zrozumieć, że wydawcy przy wybieraniu programów do promocji dopasowują je do treści. Osoba prowadząca bloga o kosmetykach przeglądając katalogi z programami nie wybierze nagle programu o usługach finansowych i na odwrót.   

Wydawca podczas analizy swojej strony musi najpierw: 

  • Zrozumieć swoją grupę docelową: Znajomość preferencji i potrzeb jest dla niego kluczowa, aby wiedzieć jak dobrać produkty i usługi, które rozwiązują problemy lub zaspokajają potrzeby odbiorców. Wtedy niezależnie czy umieści link partnerski czy nie nadal będzie w ich oczach wiarygodny. 
  • Wykazać znajomość rynku: Chętniej będą wybierać produkty i usługi, które cieszą się wysokim popytem na rynku. Jeśli coś wpisuje się w trendy sprawi, że poprawi się zaufanie do twórcy. Też dlatego większym zainteresowaniem w marketingu afiliacyjnym cieszą się rozpoznawalne marki.
  • Sprawdzić jakość produktów: Wydawcy promują tylko te produkty i usługi, które są wysokiej jakości i pochodzą od zaufanych dostawców. Część z nich zapozna się z misją marki, spójnością w przekazach, tutaj reputacja reklamodawcy jest na wagę złota, dlatego ważne jest, aby zbudować zaufanie wśród swojej publiczności.
  • Sprawdzić dostępność produktu: Wydawca powinien sprawdzić czy wybrane produkty lub usługi są łatwo dostępne dla jego grupy docelowej. Dodatkowo zwrócą uwagę na wsparcie w procesie sprzedaży.
  • Kierować się wysokością prowizji i dostępność kodów dedykowanych: Partner zwraca też uwagę na wysokość wynagrodzenia i możliwości ekskluzywnych ofert dla jego odbiorców. Na koniec dnia zależy mu na rozwijaniu swojego biznesu i przyciągnięciu jak największej grupy internautów.  

Programy partnerskie w sieciach takich jak Admitad oferują niezliczone możliwości promowania różnorodnych produktów i usług. Niezależnie od wielkości Twojej firmy lub branży, z odpowiednim podejściem, marketing partnerski może znacząco przyczynić się do wzrostu Twojego biznesu online. Pamiętaj jednak aby dopasować produkt lub usługę do aktualnych trendów i potrzeb Twoich partnerów. Możesz też zdecydować się na współpracę z siecią, aby skonsultować możliwości promocji Twoich marek oraz odpowiednio dobrać partnerów. 

Artykuł Partnera


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

(Visited 88 times, 1 visits today)

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja

Send this to a friend