X

Zapisz się na darmowy newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

AI sprawdzi, czy użytkownicy nie dzielą się hasłami do serwisów wideo

Serwisy oferujące usługi wideo wykorzystają sztuczną inteligencję, aby sprawdzić, czy użytkownicy nie przekazują sobie haseł do kont.

Usługi VOD stały się niezwykle popularne, jednakże nie zawsze korzystający z nich są skłonni uiścić należne opłaty. Aby zmniejszyć kwoty wydawane na ten cel, często decydują się na założenie wspólnego konta ze znajomymi lub zakup dostępów z różnych źródeł. Jest to działanie niezgodne z zasadami korzystania z tego typu platform, jednakże nierzadko wykrycie go jest bardzo trudne. Dlatego też londyńska firma Synemedia opracowała rozwiązanie, w ramach którego sztuczna inteligencja zidentyfikuje notoryczne używanie haseł i ich przekazywanie innym. 

Usługi wideo w internecie

Jeszcze jakiś czas temu rozszerzone pakiety telewizyjne były dostępne jedynie dla posiadaczy specjalnych kart i dekoderów. Dostęp do ekskluzywnych treści mogli mieć więc tylko ci, którzy fizycznie mieli je w swoim domu. W dobie rozwoju internetu i popularności streamingu, korzystanie z tego typu usług ewoluowało. W łatwy sposób możemy oglądać telewizję oraz dodatkowe materiały wideo również w internecie lub za pomocą aplikacji w telewizorze.

Brak kontroli

Nowoczesne rozwiązania są bez wątpienia wygodne, jednak wiąże się z pewnym brakiem kontroli nad tym, kto w rzeczywistości korzysta z opłaconych usług. Część serwisów ogranicza liczbę urządzeń, które mogą korzystać z jednego pakietu, jednak wciąż pojawiają się pewne nadużycia.

Jak podaje Variety, nowa usługa nazwana Credentials Sharing Insight jest skierowana zarówno do sprawdzania zwykłego udostępniania haseł, jak i wykrywania firm, które nielegalnie odsprzedają dane do logowania do serwisów wideo. Jak wyjaśniał serwisowi Product Officer Synamedia, Jean-Marc Racine, skupia się ona przede wszystkim na zachowaniach, gdy rodzina i przyjaciele udostępniają sobie nawzajem dostępy do platform wideo.

Ogromna ilość danych

Rozwiązanie od Synemedia przeszukuje ogromną ilość danych, aby zidentyfikować nieprawidłowości. Mogą one obejmować fizyczną lokalizację użytkownika, czyli to, czy materiały są odtwarzane w tym samym czasie z różnych miejsc, a także wzorce zachowań, czyli to, czy użytkownik nie strumieniuje treści przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Możliwe będzie nawet przyjrzenie się konkretnym treściom oglądanym przez użytkownika, aby zidentyfikować nietypowe zachowania.

Na podstawie tych wskazówek Synamedia szkoli modele, aby oceniły korzystających z usług w skali od 1 do 10 i wskazały, czy najprawdopodobniej dzielą się oni swoimi hasłami z innymi.

Co dalej?

Nie określono, co będzie się działo, gdy wykryte zostaną wspomniane nieprawidłowości i sytuacje, w których użytkownicy dzielą się swoim kontem. Nie musi to jednak wiązać się z konsekwencjami prawnymi, ale na przykład komunikatami, które zachęcą takich użytkowników do posiadania własnego konta lub ograniczenia im dostępu do najpopularniejszych treści.


Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja