Artykuł Partnera
Po pandemii uwidocznił się trend automatyzacji. Wiele przedsiębiorstw zaczęło wdrażać rozwiązania technologiczne mające na celu ograniczenie czynnika ludzkiego. Z jednej strony miało to na celu obniżenie kosztów, z drugiej usprawnienie procesów biznesowych. Obecnie dużo mówi się o automatyzacji w obsłudze klienta. Może ona znacząco wpłynąć na warunki pracy i koszty prowadzenia działalności.
Rozpoznawanie mowy w środowisku biznesowym
W przypadku obsługi klienta widać znaczące zmiany. W ciągu ostatnich lat coraz więcej firm, również w Polsce, zdecydowało się na wprowadzenie voice botów. System rozpoznawania mowy analizuje komunikaty klientów, po czym reaguje zgodnie ze schematem. Algorytm pozwala na dobranie właściwego rozwiązania, skracając sam proces obsługi i obniżając koszty.
Gdy rozwiązywaniem problemów zajmują się urządzenia oparte na AI, wówczas serwis może być dostępny całą dobę, bez generowania dodatkowych kosztów. Rozwiązanie to sprawdza się również w miejscach, gdzie wciąż pracują fizyczni pracownicy. Oprogramowanie jest pierwszym etapem kontaktu z klientem. Rozpoznaje problem i zaleca najlepsze rozwiązanie. Gdy okaże się, że problem jest zbyt złożony, wówczas następuje przekierowanie. W wielu przypadkach jednak zagadnienia klientów nie stanowią problemu dla systemu, dlatego są szybko rozwiązywane. Dzięki temu można skalować działalność bez konieczności zatrudniania dodatkowych konsultantów.
Automatyzacja sposobem na redukcję kosztów
Automatyzacja działań pozwala ograniczyć koszty. Rozwiązania technologiczne oznaczają także optymalizację wydatków w skali całego przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę, że większość firm funkcjonujących na rynku ma dział obsługi klienta, skala oszczędności może być ogromna. Digitalizacja to nie tylko zmniejszenie wydatków związanych z wynajmem przestrzeni biurowych, ale także zmniejszenie kosztów archiwizacji i kompletacji dokumentów. W tym przypadku prawie wszystkie dane czy szczegóły dotyczące zamówień przechowywane są w systemie.
W obsłudze klienta każdy błąd wiąże się z określonymi kosztami. Niepełne zaprezentowanie oferty może sprawić, że potencjalny klient skorzysta z usług konkurencji. Nieprofesjonalne rozwiązanie sporu lub zażalenia pociągnie za sobą negatywne opinie. Zdecydowanie się na automatyzację w tym obszarze ogranicza do minimum podobne przypadki. System działa na podstawie algorytmów, zawsze operując określonymi standardami.
Obecnie boty mogą rozpoznawać mowę potoczną i przywoływać wyrazy bliskoznaczne. Ich możliwości są bardzo szerokie. Na uwagę zasługuje fakt, że część botów “uczy się”. Każdy obsłużony klient stanowi doświadczenie, które pozwala ulepszać to rozwiązanie. Z czasem boty stają się niezastąpionym narzędziem, które potrafi dostosować się do specyfiki danej firmy czy grupy klientów. Można je szkolić tak, aby dostosować do pracy w przypadku określonej grupy odbiorców. Wówczas stają się niezawodne w warunkach biznesowych.
Voiceboty – sztuczna inteligencja jako sprawne narzędzie obsługi klienta
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakość obsługi. Voicebot od InteliWISE umożliwia kontakt z klientem, a rozwiązania te są skuteczne w 96%. To oprogramowanie, które powstało na bazie chat bota, jednak jest bardziej zaawansowane, gdyż reaguje dużo szybciej i skuteczniej. Dzięki temu doskonale sprawdza się we wszelkiego rodzaju call center czy szeroko pojętym e-commerce. To także sposób na outsourcing pewnych usług.
Asystent głosowy to jednak nie tylko przyjmowanie zgłoszeń od klientów. Voice bot pozwala na prezentowanie oferty czy przypominanie np. o zbliżającej się płatności. Dzięki nim rośnie efektywność obsługi, co przekłada się na pozytywne wrażenia klientów. Automatyzacja wielu procesów w firmie umożliwia redukcję kosztów, co w obecnych warunkach makroekonomicznych może przesądzić o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Trend wdrażania botów widać szczególnie na Zachodzie, gdzie decydują się na nie nie tylko największe firmy w branży, ale również mniejsi przedsiębiorcy. To inwestycja we własną działalność gospodarczą.
Artykuł Partnera