AI i cyfrowe bliźniaki zmieniają marketing produktowy w Unilever. Nowe technologie pozwalają tworzyć fotorealistyczne wizualizacje bez udziału fotografa i fizycznego studia – szybciej, taniej i z pożądanym efektem.
Unilever chce, aby nowoczesna technologia mogła skutecznie służyć prowadzonym przez markę działaniom marketingowym. Koncern wdrożył rozwiązania oparte na AI, które umożliwiają tworzenie cyfrowych bliźniaków (ang. digital twins) produktów – hiperrealistycznych wizualizacji wykorzystywanych w kampaniach reklamowych.
AI w Unilever zmienia sposób tworzenia treści wizualnych
W ramach globalnej strategii GAP 2030 (Growth Action Plan) Unilever stawia na automatyzację, skalowanie treści i uwolnienie zespołów marketingowych od rutynowych zadań. Jak podkreśla Esi Eggleston Bracey, Chief Growth & Marketing Officer w Unilever:
– Nie chodzi tylko o produkowanie większej ilości treści – to potrafi każdy. Chodzi o to, by zacząć od głębokiego zrozumienia potrzeb i pragnień ludzi, wykorzystać kreatywność do tworzenia kampanii, które przebijają się i budują relację z odbiorcą, a następnie dostarczyć tę wartość na szeroką skalę dzięki wysokiej jakości systemowi tworzenia treści.
Nowe podejście zakłada tworzenie cyfrowych bliźniaków produktów – jednego pliku zawierającego wszystkie warianty opakowania, języki i formaty. Dzięki otwartemu formatowi OpenUSD materiały te mogą być z łatwością wykorzystywane w wielu kanałach. Od social mediów, przez e-commerce, aż po reklamę TV. Pozwalają na to szerokie możliwości NVIDIA Omniverse.
Imponujące wyniki wdrożenia
Technologię przetestowano w segmencie Beauty & Wellbeing – w kampaniach marek takich jak TRESemmé, Dove, Vaseline i Clear. Efekty? Nawet 55% oszczędności kosztów i przyspieszenie produkcji materiałów o 65%. Co więcej, kampanie generowane na bazie cyfrowych bliźniaków doprowadziły do:
- podwojenia współczynnika klikalności (CTR),
- trzykrotnego wydłużenia czasu zaangażowania odbiorców,
- wzrostu intencji zakupowych o 5% (na przykładzie TRESemmé w Tajlandii).
„Kreatywność w tempie życia”
Unilever zarówno skraca czas realizacji kampanii, jak i zmienia rolę zespołów marketingowych. Dzięki automatyzacji i wdrożeniu rozwiązania wykorzystujących sztuczną inteligencję, zespoły mogą skupić się na strategicznych zadaniach i kreacji. Zadania związane z produkcją treści nie będą już tak angażujące.
– Nasze cyfrowe bliźniaki nie działają w oderwaniu od reszty. W Unilever stworzyliśmy narzędzia, które integrują je z naszym ekosystemem treści – mówi Esi Eggleston Bracey.
Dodaje również, że mogą być one wykorzystywane wszędzie w sposób precyzyjny i spójny. Dzięki temu treści powstają szybciej i zgodnie z identyfikacją marki. Bracy nazywa to „kreatywnością w tempie życia” (ang. creativity at the speed of life).
Unilever deklaruje, że obecnie wykorzystuje ponad 500 aplikacji AI, które wspierają m.in. tworzenie treści, optymalizację kampanii, analizę danych i personalizację przekazu. Celem nie jest tylko automatyzacja, ale tworzenie nowej jakości w komunikacji z klientem.
Unilever wyznacza standard w marketingu wizualnym?
Wdrożenie cyfrowych bliźniaków to istotna zmiana w działaniach marketingowych. Unilever pokazuje, że wykorzystanie AI może obniżać koszty i przyspieszać produkcję. Ponadto ta strategia ma poprawić skuteczność kampanii i zwiększyć zaangażowanie konsumentów.
Koncern Unilever nie jest jedyną firmą, która w ostatnim czasie wdrożyła zaawansowane rozwiązania AI w produkcji. Przeczytaj więcej o współpracy IBM z marką L’Oréal na rzecz produkcji zrównoważonych kosmetyków.
Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku
AI w marketingu – jak zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów?
Test Turinga: Czy AI jest już inteligentniejsze od człowieka?