Publicis Groupe wprowadza Compass – AI i chmura w służbie efektywnego marketingu

Marketing Mix Modeling (MMM) staje się coraz bardziej złożony, czasochłonny i kosztowny. Zwłaszcza w środowiskach omnichannel i przy dynamicznych kampaniach. Odpowiedzią na te wyzwania ma być Compass – nowe narzędzie analityczne od Publicis Groupe.

Compass – automatyczne MMM w chmurze

Compass (pełna nazwa: Cloud Open-Source MMM Platform, Architecture, Software and Service) to aplikacja, która automatyzuje kluczowe etapy procesu Marketing Mix Modeling. Jej zadaniem jest pozwolić marketerom, analitykom i zespołom mediowym na szybkie uzyskiwanie danych wspierających decyzje budżetowe i optymalizacyjne. Bez konieczności kodowania czy posiadania głębokiej wiedzy statystycznej.

Technologię stworzyła agencja wdrożeniowo-doradcza YOTTA, należąca do marki Publicis Groupe. Narzędzie zbudowano dzięki wykorzystaniu Google Meridian oraz Google Cloud Platform, co pozwala na jednoczesne przeliczenie nawet 1000 modeli ekonometrycznych. Dzięki temu możliwe jest błyskawiczne porównanie wielu wariantów komunikacji i scenariuszy budżetowych – w warunkach pełnej skalowalności.

Przeczytaj także: Unilever oszczędza na sesjach zdjęciowych produktów dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wybiera najlepszy model

Compass wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym algorytmem stworzonym przez YOTTA, który automatycznie selekcjonuje najbardziej efektywny model. Zarówno z punktu widzenia jakości statystycznej, jak i wartości biznesowej.

Jako jedyna firma w Polsce i jedna z nielicznych na świecie, jesteśmy certyfikowanym partnerem Google Meridian, co potwierdza nasze wysokie kompetencje w tej dziedzinie. COMPASS wykorzystuje zaawansowane algorytmy Machine Learning i unikatowy model językowy Gen AI, przygotowany przez analityków YOTTA na bazie wieloletniego doświadczenia w realizacji MMM, co pozwala na generowanie precyzyjnych i trafnych rekomendacji biznesowych – podkreśla Anna Sakowicz, general manager YOTTA i Chief Data & Analytics Officer w Publicis Groupe.

Automatyzacja, która przyspiesza decyzje

Aplikację Compass zaprojektowano przede wszystkim z myślą o skróceniu czasu realizacji projektów analitycznych z kilku tygodni do kilku dni. Co więcej, automatyzacja obejmuje każdy etap – od importu danych, przez tworzenie modeli, po wstępną interpretację wyników. Dostępne są regularne aktualizacje i możliwość ponownego uruchamiania modeli w zaledwie 5 dni roboczych. Dzięki temu narzędzie pozwala na bieżąco monitorować efektywność działań marketingowych i wprowadzać korekty niemal w czasie rzeczywistym.

Wdrożenie oraz konfiguracja systemu realizowane są z udziałem ekspertów YOTTA, którzy dopasowują infrastrukturę do celów konkretnego klienta. Choć interpretacja wyników została częściowo zautomatyzowana, specjaliści YOTTA zapewniają dodatkowe wsparcie doradcze na etapie analizy i wdrażania rekomendacji. COMPASS nie tylko zwiększa efektywność zespołów marketingowych, lecz także oferuje realną wartość dodaną dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z doświadczeniem i kompetencjami specjalistów odpowiedzialnych za rozwój rozwiązania – dodaje Łukasz Pytlewski, data analytics director w YOTTA.

Przeczytaj także: Perplexity Labs – narzędzie AI, które przygotuje za Ciebie raport, dashboard i aplikację

Dla kogo jest Compass?

Compass ma być narzędziem doradczym nowej generacji, które łączy moc AI, wydajność cloud computingu i wiedzę zespołu analityków. Technologia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, m.in.:

  • działów marketingu i e-commerce,
  • zespołów analitycznych in-house,
  • agencji mediowych,
  • specjalistów i konsultantów, którzy potrzebują twardych danych do prezentacji dla zarządów.

System można wdrożyć na infrastrukturze klienta lub korzystać z wersji obsługiwanej przez YOTTA. Czas wdrożenia wynosi około miesiąc.



Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku


Sztuczna inteligencja w biznesie - przewodnik
AI w marketingu – jak zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów?
Test Turinga: Czy AI jest już inteligentniejsze od człowieka?

Newsletter
AI Business

Bądź na bieżąco z możliwościami sztucznej inteligencji w biznesie.
Zapisz się na bezpłatny newsletter.



Najnowsze artykuły - AI sztuczna inteligencja

Send this to a friend