Na Hannover Messe 2025 Lenovo ogłosiło nową strategię rozwoju AI dla sektora produkcyjnego. W odpowiedzi na potrzeby rynku firma stawia na rozwiązania hybrydowe, automatyzację jakości i inteligentne zarządzanie łańcuchem dostaw.
Sektor przemysłowy przechodzi dynamiczną transformację, a sztuczna inteligencja staje się jej nieodzownym elementem. Najnowszy raport Lenovo CIO Playbook 2025 pokazuje, że firmy z regionu EMEA planują zwiększyć inwestycje w AI aż o 106% w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Podczas targów Hannover Messe 2025 chiński gigant technologiczny zaprezentował kompleksową strategię.
AI, która naprawdę działa – wskaźnik sukcesu
Według badań Lenovo aż 79% wdrożeń AI w przemyśle produkcyjnym spełniło lub przewyższyło oczekiwania. To najlepszy wynik wśród wszystkich analizowanych branż. Sukces zależy jednak nie tylko od technologii, ale przede wszystkim od umiejętnej integracji z istniejącymi systemami i dostępności mocy obliczeniowej.
Jak podkreśla Jonathan Wu, CTO ds. inteligentnej produkcji w Lenovo, szczególnie trudne może być wdrażanie AI w organizacjach z przestarzałą infrastrukturą IT.
Lenovo wskazuje, że przemysł inwestuje w AI równolegle na dwóch frontach. 44% firm wdraża narzędzia generatywne (GenAI), a tyle samo – rozwiązania interpretacyjne. Tę równowagę wspiera model infrastruktury. Aż 67% producentów stawia na rozwiązania lokalne, prywatne lub hybrydowe, łączące elastyczność z bezpieczeństwem danych.
Narzędzia Lenovo dla inteligentnej produkcji
Na swoim stoisku w Hanowerze Lenovo zaprezentowało szereg nowoczesnych rozwiązań opartych na AI. Co więcej, już teraz znajdują one zastosowanie w przemyśle.
LeForecast
Zaawansowane narzędzie predykcyjne oparte na architekturze multimodalnej. Wykorzystuje dane z różnych źródeł (czujniki IoT, dane historyczne czy sygnały rynkowe). W czasie rzeczywistym ma wspierać menedżerów w podejmowaniu decyzji.
Supply Chain Intelligence
System ten łączy modele sztucznej inteligencji z automatyzacją przepływów pracy. Umożliwia też stały monitoring łańcucha dostaw, identyfikację zagrożeń i błyskawiczne podejmowanie działań korygujących.
Robotic Inspection
To platforma do cyfrowej inspekcji wykorzystująca technologie cyfrowych bliźniaków, która umożliwia nieprzerwane monitorowanie maszyn, procesów i środowiska pracy. System generuje ostrzeżenia i raporty w czasie rzeczywistym, poprawiając zgodność operacyjną.
ESG Navigator
Platforma wspierająca realizację celów zrównoważonego rozwoju. Ma do dyspozycji 30 modeli AI zoptymalizowanych pod kątem efektywności energetycznej i zarządzania emisjami. Tym samym pozwala producentom obniżyć zużycie energii i ograniczyć ślad węglowy.
Realne wdrożenia, mierzalne efekty
Lenovo przedstawiło również kilka przykładów praktycznych wdrożeń:
- AI Knowledge Assistant – to cyfrowy asystent działający na platformie agentowej Lenovo. Działa w czasie rzeczywistym, wspierając zespoły w komunikacji, przetwarzaniu zapytań i podejmowaniu decyzji.
- Trifork Vision AI – system do automatycznej kontroli jakości wykorzystujący serwery ThinkEdge, który pozwolił na ograniczenie defektów i zwiększenie wydajności.
- Automatyzacja magazynów (ST Logistics) – wdrożenie AI umożliwiło wzrost efektywności realizacji zamówień o 40%, redukcję zużycia energii o 30% i zwiększenie produktywności o kolejne 30%.
Partnerstwo Lenovo z Alat – zrównoważony rozwój i ekspansja
Lenovo ogłosiło również strategiczne partnerstwo z saudyjską firmą Alat. Wspólnie planują budowę ekologicznego zakładu produkcji elektroniki o wartości 2 miliardów dolarów. W ten sposób ten plan wpisuje się w narodową strategię Vision 2030 Arabii Saudyjskiej.
Lenovo podkreśla, że przyszłość przemysłu obejmuje innowacyjne technologie i spójne podejście do integracji, odpowiednio dobrana infrastruktura hybrydowa oraz łatwo skalowalne rozwiązania.
Dzięki inwestycjom w AI przedsiębiorstwa mogą liczyć na większą efektywność, poprawę jakości i elastyczność w obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
Porozmawiaj z nami o sztucznej inteligencji
Dołącz do grupy "AI Business" na Facebooku
AI w marketingu – jak zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów?
Test Turinga: Czy AI jest już inteligentniejsze od człowieka?