Dwa lata po udostępnieniu darmowej wersji swojego narzędzia organizacja OpenAI przedstawia użytkownikom unowocześnione i dużo droższe rozwiązanie – ChatGPT Pro. Za cenę około 800 zł miesięcznie oferuje ono subskrybentom bardziej zaawansowane funkcje i wyższą wydajność. Dla firm i osób, które na co dzień wykorzystują AI w pracy, może to być znaczące usprawnienie.
ChatGPT – udoskonalenia po dwóch latach od premiery
Pierwszą wersję ChatGPT, opartą jeszcze o model GPT 3.5, wprowadzono do powszechnego użytku w listopadzie 2022 roku. Szybko zdobyła popularność jako wszechstronne narzędzie wspierające naukę, pracę i kreatywność. Chatbot stworzony przez organizację OpenAI jest obecnie szeroko wykorzystywany m.in. do tworzenia tekstów, programowania czy generowania treści publikowanych w internecie.
System jest stale rozwijany, a kolejne wersje wprowadzają nowe funkcje, które zwiększają jego możliwości i dostępność dla różnych grup użytkowników. ChatGPT Pro to najnowszy krok w kierunku dostosowania narzędzia do potrzeb profesjonalistów.
Co oferuje ChatGPT Pro?
ChatGPT Pro to rozwiązanie zaprojektowane dla użytkowników o większych potrzebach, które znacząco rozszerza możliwości podstawowej wersji narzędzia. Użytkownicy mogą liczyć na szereg przydatnych usprawnień.
Poza możliwością nielimitowanego korzystania z modeli GPT-4o i o1 subskrybenci wersji Pro zyskują dostęp do najbardziej zaawansowanego modelu o1-pro. OpenAI podkreśla, że do jego oceny wykorzystano bardziej restrykcyjny system ewaluacji generowanych odpowiedzi. Dzięki tak potwierdzonej niezawodności oraz większej mocy obliczeniowej model o1-pro powinien poradzić sobie nawet z najtrudniejszymi pytaniami.
Ponadto każdy użytkownik Pro zyskuje nieograniczony dostęp do trybu zaawansowanego głosowego – dla porównania plan Plus obejmuje tylko tryb standardowy i zaawansowany z ograniczeniami. Korzystanie z pełnych możliwości trybu głosowego jest limitowane jedynie przez zasady użytkowania.
Cena ChatGPT Pro – dlaczego koszt jest tak wysoki?
800 zł miesięcznie to kwota, która może wydawać się znacząca, zwłaszcza w porównaniu z darmową wersją narzędzia. Odzwierciedla jednak zaawansowaną infrastrukturę technologiczną, którą OpenAI wykorzystuje do obsługi swojego modelu. Koszt obejmuje zarówno dostęp do serwerów o większej mocy, jak i bieżące rozwijanie modelu i dostarczanie nowych funkcji.
Dla użytkowników o większych potrzebach, takich jak agencje marketingowe, firmy technologiczne czy zespoły badawcze, inwestycja w ChatGPT Pro może się zwrócić dzięki, zwiększając produktywność zespołów i przyczyniając się do oszczędzenia czasu.
Komu opłaci się inwestycja w ChatGPT Pro?
Wartość wersji Pro zależy przede wszystkim od specyfiki pracy użytkownika. Praca wymagająca intensywnego korzystania z AI może stać się łatwiejsza dzięki nowej wersji narzędzia. Udoskonalone możliwości przydadzą się np. do tworzenia dużej ilości treści, analizy danych czy rozwiązywania skomplikowanych problemów technicznych.
Jednak dla użytkowników, którzy korzystają z narzędzia sporadycznie, bezpłatna wersja ChatGPT lub bardziej ekonomiczne plany subskrypcyjne mogą okazać się wystarczające. Wersja Pro jest skierowana przede wszystkim do profesjonalistów, którzy potrzebują niezawodności i szybkości działania w każdej chwili.